Wednesday, March 24, 2010

apa cite hari ni?

Erm..hari ni takde cite menarik lah..huhuh..cuma hari ni dapat msg dari kawan2 Scicom dl...dorang cakap sijil Scicom dah bole amik..sebenarnya dl saya ada bertraining dengan Scicom..em..training khas utk graduan mengangur..(betol ke eja ni?hentam jelah..)..yg diberhentikan keja pon ada juge masa tu..best juge training nih, dapat kenal kawan baru, suasana baru, improve English..haha(ye ke?)

Tempoh training tu lebih kurang 3 bulan..saya masuk ujg bln 3 ke awal bln 4 camtu la..tah tak ingat dah..huhu..lebih kurang time2 sekarang la..memula tu saje je surf tenet carik keje..saya apply online via jobsmalaysia.gov...search punya search ada la kat situ tulis, jawatan customer service gaji bole tahan.heheh..saya apply, 2, 3 hari lepas tu terus dapat panggilan interview..wah..terujanya saya..

saya pon tanya mak, bole tak ni nak gi KL tebiu?hmm mak biasa la memula tak kasik p juge..tapi tah cmane tah mungkin sbb saya cakap ada kawan uia juge nak p sama2, jadi mak pon bersetuju..
pas tu bermula la kehidupan saya di sana.ikot training kat PJ nun..jauh benor..saya memula tumpang dengan umah kawan..tp tak bes la kan tumpang lama2, last2 saya sewa bersama2 dengan dia..masa tu jauh la ..Kepong ngn PJ..Hhuhu tiap2 hari kua turun 7 pagi sampai umah 7 malam..penat..masa tu takde kawan yg kenal..dah dia ofer, sy on je la..

Training kat Scicom nih, dapat la elaun tak ingt la berapa ratus, tp bole la survive..walaupon tak mewah sangat..hhuhu.. awal bulan 6 saya menamatkan kursus dengan jayanya..heheh..tergeliat lidah hari2 cakap omputeh..berlakon hari2..bosan pun ada..huhu.hari2 kena dera speaking kat depan..waa..dah le saya ni pemalu..tebal muka jela..presentation pun ada improve sikit...dl masa kat Uia ,present tgk kertas..hahah..leni bole la..:p..masa present ni yg best..sbb kena pakai blazer ataupun executive suit..hheh rasa macam pegawai besor masa tu..smart tau..kalo nak nampak smart, pakai la blazer..heheh

erm..banyak kenangan indah masa training kat sini..kenangan tak indah pun banyak..huhu..sekarang dah setahun dah masa berlalu..saya mengambil keputusan utk tidak bekerja dalam bidang yg saya amik kursus tu..kenapa?mmm..biarla saya simpan sendiri..lagi pun tak rugi apa2 pun..elaun dapat, ilmu pun dapat. kawan2 lagi la bertambah..heeheh...

nnti la sy pikirkan bila nak p amik sijil tu...of course la ,kena p KL..again....

No comments: