Saturday, October 30, 2010

::30hb::


Sudah separuh perjalanan ini..
Diharapkan sepanjang perjalanan itu kita tabah mengharungi..
Suka duka kita tempuhi bersama..
Ku bahagia dengan cintamu padaNya,
cintamu pada keluarga dan cintamu padaku..

Moga bahgia milik kita bersama..

Dadali-DiSaat Aku Menyintaimu with lyrics.wmv

suka lagu ni

Thursday, October 28, 2010

::Tanda Kasih::

Lagu ni dinyanyikan oleh Dayang dan Lah masa Festival Filem Malaysia tempohari..Dalam byk2 persembahan, persembahan ni gak yg menarik hati..sbb kekuatan lagu tu..ditambah kemerduan suara duet dorang..

Oh ya..sebelum ni, lagu ni dinyanyikan oleh Ahmad Mahmud dan Rahmah Rahmat dalam filem "Isi Neraka..Kemudian dinyanyikan semula oleh Uji Rashid dan Hail Amir..Memang best =). Apa-apa pun enjoy la klip video ni..

video

::Baby baru::

Salam..
Wah..lama tol tak update ye..huhu..takde pe nak dicitekan..huhu
hmm..semalam masa saya balik, terdengar kitten ni nanges2 ..rupanya mak bgtau, kawan pada mak bg kitten ni kat kitaorg.sbb takot kitten ni mati anak dia main lambung2..huhu..
syukur sangat dapat kitten hehehni..comey lak tu..bulu dia belang2 macam tiger..tp kale itam dan putih..comey nye..
Nama belum ada lagi..tp mak nk bg nama Awan dan Abel..pilih2 yg mana berkenan..hehe
tadi sblm nak gi keje, nanges lagi dia..cian dia..sedih kot kena tinggal..huhu..
hm..ni pic dia amik semalam..sori la pic tak lawa. guna kamera fon cikai je..huuu



Tuesday, October 5, 2010

Bunga kebangsaan kita..

Rukun negara kita
Logo bunga raya dalam Hari Pahlawan

Salam..

Hai..
Perasan tak, kat tv sekarang ni selalu sebut pasal bunga kebangsaan kita?Ala..selalu ada kat RTM..
Dah Jubli Emas rupanya bunga kebangsaan kita ni..50 tahun dah..sejak tahun 28 Julai 1960..
Sebelum bunga ni dipilih sebagai bunga kebangsaan, byk lagi bunga tempatan lain dicadangkan, antaranya kenanga, melur(sebenarnya ada lagi yg lain, tp ingat yg ni je..huhu)
Bunga ni dipilih oleh Perdana Menteri pada waktu itu iaitu Almarhum Tunku Abdul Rahman, bapa kemerdekaan kita..
Ok, bunga ni dipilih sbb ada simboliknya..Antaranya:

1-Warna merah bunga raya bermaksud keberanian..
2 Setiap 5 kelopak bunga raya tu melambangkan 5 prinsip Rukun negara kita iaitu:

a)Kepercayaan pada Tuhan
b)Kesetiaan pada Raja dan negara
b)Keluhuran perlembagaan
d)Kedaulatan undang undang
e)Kesopanan dan kesusilaan

Logo yg memaparkan bunga raya pun ada juge. Yang sy ingat lah,contohnya masa sukan Komanwel 1998, logo utk tema hari kebangsaan pd tahun 1995 dan 1997 (klo ada lagi sila betulkan) dan juga, logo dalam kempen melawat Malaysia ..









Logo-logo bunga raya dalam acara tahunan Malaysia dan Sukan Komanwel

Gambar- gambar sumber dari google